Menu

06 maart 2015

Selma (2015)

Als je dacht dat Oprah Winfrey stil zat na haar talkshow heb je het goed mis. Ze heeft al vele nieuwe tv programma’s en films geproduceerd waaronder deze. Ze speelt er zelfs een klein rolletje in, wat ze zeker niet onaardig doet.

Het is 1965 en Martin Luther King is in volle gang campagne aan het voeren om gelijke stemrechten te regelen voor iedereen, met name gericht op de gekleurde bevolking van Amerika. Dit wilt hij voor elkaar krijgen door een mars te organiseren van Selma naar Montgomery, dit wordt hen alleen niet makkelijk gemaakt door de racistische bevolking en politiegemeenschap.

Normaal gesproken na het zien van een film bespreek ik het altijd met diegene waar ik er naartoe ben geweest. Dit keer kwam er alleen niet veel uit, want deze film bleef hangen. Naast dat het verhaal een goede sterke opbouw had en David Oyelowo geweldig was als Martin Luther King kwam hij ontzettend hard aan. Het was een heftige film en ik besefte mij goed dat dit echt gebeurd is en nog geen vijfitg jaar geleden realiteit was. Mocht je opzoek zijn naar wat een heftigere film of erg geïnteresseerd zijn in geschiedenis moet je deze zeker gaan zien!


Mijn cijfer:      9,0/10
IMDb:             7,6/10


“Our lives are not fully lived if we’re not willing to die for those we love, for what we believe.” –Martin Luther King


Sinds 19-02-2015 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten