Menu

18 april 2015

Daredevil: Seizoen 1 (2015)

Matt Murdock, advocaat bij dag, gemaskerde vigilante bij nacht. Naast het masker is zijn beste vermomming zijn blindheid. Wie verdenkt nou een aardige, knappe, blinde advocaat ervan dat hij ‘s nachts slechteriken in elkaar slaat? Eén van die slechteriken is Wilson Fisk, een brute maar op het eerste oog kalme man, helaas is hij dit niet.

Wat gebeurt er als je de sfeer van The Dark Knight met de humor van Marvel in hun Cinematic Universe stopt en dit laat streamen op Netflix? Dan heb je een vrije dag nodig voor het binge kijken van Daredevil! Dertien afleveringen heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten, zo goed was deze serie. Dit is de eerste keer dat ik zo enthousiast ben geworden over een stripboek verfilming naar een serie. Ik verbaas mij ook over hoe duister de serie was voor een Marvel productie. Dit belooft veel goeds voor de andere series die Netflix binnenkort gaat streamen van Marvel zoals A.K.A. Jessica Jones, Iron Fist, Luke Cage en The Defenders. Ook hoop ik oprecht dat ze deze vorm van een drama-serie gaan vasthouden. Dus in plaats van elke aflevering een nieuwe slechterik die moet worden uitgeschakeld, zoals bij Agents of S.H.I.E.L.D. is er een heel seizoen één waar, in dit geval, Daredevil mee zoet is. Dit gaf ook meer tijd om deze meneer Fisk uit te diepen en Matt Murdock tot Daredevil te zien uitgroeien.


Foggy: Not that I'm complaining, but you really should be thanking the nut in the mask.
Karen: He's not a nut. I mean, he's a little weird, maybe…
Matt: We're just glad you're okay.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten