Menu

18 juni 2015

Jurassic World (2015)

Stephen Spielberg kan geen genoeg krijgen van zijn pretpark vol levende dinosauriĆ«rs. Voor dit vierde deel heeft hij dan ook alles uit de kast getrokken. Niemand minder dan Chris Pratt in de hoofdrol met medespeler Bryce Dallas Howard en Vincent D’Onofrio. De regisseur is voor mij geheel nieuw, Colin Trevorrow, heeft pas vijf regie credits op zijn naam staand waaronder dit de enige is die ik ken. Maar dat betekent nog niks.

Wat een leuk familieweekendje had moeten worden in Jurassic World voor Zach en Gray met hun tante Claire, werkende in dat park, dreigt volledig uit de hand te lopen. Een nieuwe dinosauriƫr wordt er ontwikkeld, maar die blijkt slimmer te zijn dan verwacht. Wanneer deze Indominus Rex echter ontsnapt breekt er paniek uit en wordt alles uit de kast getrokken.

De film is in zijn totaliteit zeer vermakelijk en beter dan deel twee en drie. Maar helaas heeft het niet volledig mijn verwachtingen weten te evenaren. Chris Pratt was erg vermakelijk en er waren “nostalgische” momenten knipogend naar de eerste film die mij kippenvel wisten te bezorgen. Maar naar mijn idee is de film iets te veel gehypet.


Mijn cijfer:      7,0/10
IMDb:             7,6/10


Gray: Can we stay with you?
Claire: I am never leaving you again!
Gray, Zach: [wijzen naar Owen] No, no, him. We mean him.


Sinds 11-06-2015 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten