Menu

21 juli 2015

Inside Out (2015)

Wanneer ik zeg, Pete Docter, zal die naam weinig mensen iets zeggen. Mij in eerste instantie ook vrij weinig, tot ik hem IMDb ging onderzoeken. Daar kwam ik erachter dat dit niet zijn eerste Pixar film is. Hij had hiervoor al Monsters, Inc. en Up geregisseerd en geschreven.

Riley verhuist met haar ouders naar San Francisco om haar vrienden achter te laten en in te ruilen voor de Golden Gate Bridge. Haar nieuwe school bevalt totaal niet en alles lijkt mis te gaan thuis en in haar hoofd. Want in haar hoofd leven haar gevoelens, Joy (geluk), Sadness (blijdschap), Fear (angst), Anger (boosheid) en Disgust (afscuw). Zij opereren het hoofdkantoor om ervoor te zorgen dat Riley haar leven soepel loopt. Wanneer echter Joy en Sadness in de problemen raken is het een strijd tegen de klok om Riley op het rechte pad te houden.

Het concept klinkt natuurlijk nogal raar en zeer abstract, leven geven aan iemands gevoelens. Maar Pixar heeft het voor elkaar gekregen om er een mooie komische film van te maken die je raakt. Daarnaast heeft weer een top cast de stemmen verzorgt zoals Amy Poehler als Joy, Phyllis Smith als Sadness en Bill Hader als Fear.


Mijn cijfer:      8,0/10
IMDb:             8,7/10


“All right! We did not die today, I call that an unqualified success.” –Fear


Sinds 15-07-2015 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten