Menu

05 september 2015

Scream: Seizoen 1 (2015)

Emma, Audrey, Noah, Brooke, Jake en Will, allemaal tieners uit Lakewood. Vriendschap, verraad, school en een seriemoordenaar die ervoor zorgen dat ze elkaar niet kunnen vertrouwen, maar elkaar meer nodig hebben dan ooit.

Als groot liefhebber van de laatst overleden Wes Craven zijn Scream franchise kon ik er natuurlijk niet omheen om me te wagen aan deze serie. De opzet is in principe hetzelfde, een moordenaar die tieners in een dorpje teistert. Een paar kleine verschillen, de grootste toch wel het masker en het verhaal over Brandon James. Toch ben ik blij verrast en heb me tien aflevering goed vermaakt, voor de slasher film liefhebbers zeg ik: kijken! Voor alle anderen, begin eerst maar aan de films.


You can't do a slasher movie as a TV series. Think about it. Girl and her friend arrive at the dance, the camp, deserted town, whatever. Killer takes them out one-by-one. Ninety minutes later, the sun comes up and survivor girl sits in the ambulance watching her friends' bodies being wheeled past.” -Noah Foster


Sinds 30-06–2015 te zien op MTV.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten