Menu

21 december 2015

Star Wars: The Force Awakens - Episode VII (2015)

Dertig jaar hebben de fans moeten wachten op het vervolg van ’s werelds meest geliefde franchise ooit. Dan negeren we natuurlijk wel de prequels, maar vele fans met mij zullen dat helemaal niet erg vinden. Jar Jar Binks is verplaatst voor zijn initialen vriend J.J. Abrams die naast de Star Trek series nu ook deze sci-fi knaller aanpakt. Weet hij wel de magie van Star Wars te behouden?

Finn, een stormtrooper van The First Order, wilt ontsnappen aan deze kwaadaardige organisatie. Dankzij een gevangen Rebel piloot genaamd Poe Dameron weten ze samen te vluchten. Bij een crash op planeet Tatooine raken ze elkaar kwijt en komt Finn in aanraking met Rey en haar droid, BB8.

Zelf ben ik 21 jaar, wat betekent dat ik nog niet geboren was toen de eerste trilogie uitkwam. Wat ook betekent dat de prequels uitkwamen in mijn jeugd. Iets wat geen goeie start is om een star wars fan te worden. Maar de generatie die met deze Star Wars films opgroeien mogen van geluk spreken! Volgens mij durf ik zelfs te stellen dat ik dankzij The Force Awakens een Star Wars fan ben geworden. Alle elementen die ik leuk vond aan de originele films hebben ze hier verwerkt in een goed verhaal en met fantastische nieuwe acteurs. Ook de terugkeer van de originele cast en alle hints daar naartoe waren erg fijn. Wel moet ik zeggen dat het einde (als je ‘m gezien hebt weet je wat ik bedoel) wel erg bekend voorkwam en zelfs als wat lui overkwam. Gelukkig maakte de nieuwe bad-guy dit meer dan goed door er een mens van te maken met een karakter die niet alleen slecht is. 


Mijn cijfer: 8,5/10
IMDb: 8,8/10


Poe Dameron: Why are you helping me?
Finn: Because it's the right thing to do.
Poe Dameron: ...You need a pilot.
Finn: I need a pilot.


Sinds 16-12-2015 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten